bule anakna oreng phebien . WARGA BAWEAN MERASA KECEWA KERANA GUBERNUR TIDAK DAPAT HADIR - Kuduk-Kuduk Channels
Home » » WARGA BAWEAN MERASA KECEWA KERANA GUBERNUR TIDAK DAPAT HADIR

WARGA BAWEAN MERASA KECEWA KERANA GUBERNUR TIDAK DAPAT HADIR

Written By Unknown on Jumaat, 31 Oktober 2014 | 5:36 PTG

WARGA BAWEAN MERASA KECEWA 

KERANA GUBERNUR TIDAK DAPAT 

HADIR









Bawean  - Warga Pulau Bawean merasa kecewa kerana Gubernur Soekarwo tidak dapat hadir dalam rombongan pejabat Pemprov Jatim, yang bakal mengadakan Peringatan ulang tahun Nusantara XV di Pulau Bawean. 

Sebenarnya masyarakat Bawean mengharapkan kehadiran Gubernur Jawa Timur Soekarwo, tetapi dalam rombongan pejabat Pemprov Jatim yang datang hanya wakil Ketua Dalam Perhubungan Dinas, Perhubungan Bambang dan Ketua Bidang Kelautan Pesisir dan Pengawasan Fathur Rozak.

"kami mengharapkan ke datangan Lebai Karwo (Sukarwo) untuk merasmikan lapangan terbang dan tempat pelancongan di Pulau Bawean," kata Mohamad Amin, warga Kecamatan Tambak,

"Jika Gubernur sendiri tidak hadir, bermakna tidak ada keseriusan Gubernur untuk merasmikan lapangan terbang," tambahnya.

Lapangan terbang di Pulau Bawean menjadi inspirasi masyarakat Bawean untuk kelancaran pengangkutan dan peningkatan ekonomi.

"Sejak tahun 2013 sampai sekarang ini hanya diberi janji-janji oleh Kerajaan Wilayah yang mempunyai kuasa merasmikan lapangan terbang," lanjut Mohamad Amin.

kedatangan rombongan pejabat Pemprov Jatim dan Pemkab Gresik telah disambut dengan pencak silat khas Bawean.

Rombongan ini akan memperingati ulang tahun Nusantara XV di Pulau Bawean.
Dalam rombongan ini, Pemkab Gresik menghantar wakil Bupati iaitu Mohamad Qosim dan beberapa orang di Dinas Kebudayaan, Pariwisata, Pemuda dan Sukan (Disbudparpora), Dinas Pendidikan (Dindik), Dinas Kelautan, Perikanan dan Peternakan (DKPP) dan Jabatan Kesihatan.

Setelah rombongan turun dari kapal, beliau telah disambut dengan tarian tradisonal silat Pulau Bawean, kemudian bapak Fathur Rozak dan Wakil Bupati Mohamad Qosim diberikan selendang oleh seorang gadis yang lengkap berpakaian tradisi Bawean tanda beliau telah sampai ke Pulau Bawean.- datik.com





Share this article :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
.
 KUDUK MEDIA KKC : Informasi komuniti bawean
© 2010 - 2015. Kuduk-Kuduk Channels - Hak Cipta Terpelihara
KHABAR ORANG BAWEAN
Hantar Maklumat [ keluar ]