bule anakna oreng phebien . REMAJA YANG MENGEJAR BAS ARSENAL DI UNDANG KE EMIRATES - Kuduk-Kuduk Channels
Home » » REMAJA YANG MENGEJAR BAS ARSENAL DI UNDANG KE EMIRATES

REMAJA YANG MENGEJAR BAS ARSENAL DI UNDANG KE EMIRATES

Written By Unknown on Sabtu, 20 Julai 2013 | 5:20 PG


Remaja yang mengejar bas Arsenal di undang ke Emirates








Kuduk-Kuduk Channels, Hanoi: Perjuangan remaja Vietnam yang mengejar bas Arsenal sejauh lapan batu di jalanan Kota Hanoi berbuah manis. Tidak hanya naik bas yang dibarisi pemain Arsenal, dia juga diundang ke London untuk menonton langsung pasukan Arsene Wenger.


Aksi Remaja Pengejar Bas Arsenal Jadi Berita Dunia


   
  
Kejadian berlaku ketika skuad The Gunners berkunjung ke Vietnam dalam jelajah Asia tour pramusim. Selepas mendarat di lapangan terbang, skuad Gudang Peluru itu bergerak menggunakan sebuah bas menuju hotel.



Tak disangka, seorang remaja yang merupakan peminat fanatik kelab dari London itu berlari mengejar bas yang di naiki oleh Theo Walcott dan kawan-kawannya. Kegigihan remaja itu mendapat tepukan dari pemain Arsenal yang ada di bas.



Remaja bernama Vu Xuan Tien kemudian diundang untuk naik bas. Pemuda yang kemudian mendapat gelaran "Si Pelari" ini akhirnya dapat bergambar bersama idolanya. Dia juga mendapat banyak tanda tangan pemain Arsenal di jersinya.



"Ini adalah sebuah mimpi yang jadi kenyataan bagi saya kerana diundang naik bas Arsenal dan bertemu pengurus (Wenger) dan semua pemain, termasuk idola saya Mikel Arteta," kata Vu Xuan Tien bangga.

"Saya juga dijemput menyaksikan Arsenal bertanding di tempat mereka di Stadium Emirates London, kemungkinan Ogos atau September nanti. Sungguh tidak disangka," kata remaja berusia 20 tahun itu.

"Ini adalah peristiwa yang tak dapat di lupakan dalam hidup saya," kata remaja yang telah menjadi terkenal di media selepas rakaman videonya dipaparkan di laman Arsenal sejak Selasa lalu.



Gambar Tien bersama Wenger dan pemain Arsenal tersebar meluas di Vietnam bahkan keserata dunia. Beliau juga telah menjadi maskot tidak rasmi pada perlawanan persahabatan Arsenal dan pasukan kebangsaan Vietnam. -Laporan dari Reuters





Share this article :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
.
 KUDUK MEDIA KKC : Informasi komuniti bawean
© 2010 - 2015. Kuduk-Kuduk Channels - Hak Cipta Terpelihara
KHABAR ORANG BAWEAN
Hantar Maklumat [ keluar ]