bule anakna oreng phebien . KEDAI KEK DAN ROTI BAWEAN DI BANDUNG - Kuduk-Kuduk Channels
Home » » KEDAI KEK DAN ROTI BAWEAN DI BANDUNG

KEDAI KEK DAN ROTI BAWEAN DI BANDUNG

Written By Unknown on Khamis, 28 Februari 2013 | 11:35 PTG







Kedai Kek Dan Roti Bawean






Nama Popular: Kedai Kek Dan Roti Bawean
Alamat: Jalan Bawean no. 4
Telefon: 022 4205471
Fax: N / A
URL: N / A
Other: N / A

Kedai Kek Bawean yang ada sekarang merupakan kedai kuih generasi ketiga selepas pengasas pertama yang memebri nama kedai ini dengan nama Kedai Kek Sweetheart. Wujud sejak tahun 1946, kedai ini banyak menyajikan kuih-kuih dengan resipi khas Belanda seperti Nougat Roll, Kaas Roll (Keju Roll), dan Picnic Roll. Ciri khas kuih Kedai Kek Bawean adalah penggunaan rum yang dibuat dari tepung beras pulut. Kalau anda tidak suka rasa rumnya, boleh menempah yang tidak menggunakan rum.

Selain cake, Kedai Kek & Roti Bawean juga menyediakan wafel, snack dan kuih kering. Salah satu best sellernya adalah Nougat Roll, bolu vanila yang bertopping nougat, tempat yang bagus untuk minum teh dan kopi. Kedai Kek & Roti Bawean tidak menggunakan bahan segera dan bahan pengawet dalam setiap produknya, sehingga memang tidak tahan lama. Kalau anda ingin membeli untuk oleh-oleh, tanyakan pada petugas tentang daya tahan kuihnya untuk memastikan kuih yang anda beli masih terasa nikmat ketika sampai di rumah.

Selain di Jalan Bawean, kedai kek ini mempunyai cawangan yang juga cukup laris di Jalan RE Martadinata 138-140 Bandung. Untuk kedai pusat di Jalan Bawean dibuka setiap hari mulai pukul 7 pagi hingga pukul 5 petang dan pukul 4 ketika Minggu atau hari umum, sedangkan cawangan Jalan RE Martadinata buka lebih lama, mulai dari pukul 7 pagi hingga pukul 8 malam dan pukul 6 malam di hari minggu atau cuti umum.oleh-kapan lagi.com.








Share this article :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
.
 KUDUK MEDIA KKC : Informasi komuniti bawean
© 2010 - 2015. Kuduk-Kuduk Channels - Hak Cipta Terpelihara
KHABAR ORANG BAWEAN
Hantar Maklumat [ keluar ]