bule anakna oreng phebien . HAMISH DAUD DAPAT KEPERCAYAAN DARI HAPPY SALMA - Kuduk-Kuduk Channels
Home » » HAMISH DAUD DAPAT KEPERCAYAAN DARI HAPPY SALMA

HAMISH DAUD DAPAT KEPERCAYAAN DARI HAPPY SALMA

Written By Unknown on Khamis, 28 Februari 2013 | 11:12 PTG











Hamish Daud Dapat Kepercayaan dari Happy Salma








BANDUNG, (PRLM). - Setelah bekerja sama dengan Happy Salma di film indie "Description without Place", Hamish Daud kembali menjadi orang yang dipercayai oleh Happy. Di film "Rectoverso", lelaki bernama lahir Hamish Daud Wyllie ini berperanan sebagai TV dalam cerita "Hanya Isyarat" yang diarahkan oleh Happy. Filem kedua yang dimainkan oleh Hamish ini diakuinya lebih sukar berbanding yang pertama.

"Sebenarnya peranan saya di film 'Rectoverso' lebih kecil, tapi tidak mudah. Soalnya, di sini saya menggunakan bahasa Indonesia yang sastra banget. Tetapi saya mencampurkannya dengan bahasa Inggeris supaya boleh lebih real.

Kerana mungkin akan terdengar aneh kalau orang asing menggunakan bahasa yang sedalam itu, "kata Hamish saat ditemui di Sensa Hotel, Cihampelas Walk, Kota Bandung.

Lelaki kelahiran Sydney, Australia, 8 Mac 1980, ini mendedahkan, peranan yang dimainkannya di film "Hanya Isyarat" merupakan watak yang aneh, yakni orang yang pernah mati suri dan merasa lebih bahagia dalam 'kematiannya' daripada di kehidupan yang sebenarnya.

"Sebenarnya watak ini sangat personal. Soalnya, saya pernah celaka sampai koma. Jadi ada beberapa perkara yang pernah saya rasakan dari sosok yang saya perankan ini. Hal itu menjadi keuntungan bagi saya. 

Sebagai pemain baru, saya boleh menyambung dengan beberapa emosi dari watak ini. Dan untungnya lagi, saya juga diberi banyak ilmu oleh pemain-pemain yang lain, jadi saya banyak belajar, "kata lelaki berkewarganegaraan Australia yang telah 32 tahun hidup di Indonesia ini.

Sebagai pemain baru, designer yang mempunyai darah Bawean dari ibunya ini tentu menemui kesulitan. Selain itu peranan yang dimainkannya mempunyai kedalaman watak. "Saya tidak boleh bohong kerana ini dilihat dari mata.

Walaupun hanya beberapa kalimat, saya mesti membuat penonton percaya, bahawa saya sedih kalau saya malah hidup, "kata lelaki yang ingin berkahwin dengan Warga Negara Indonesia supaya boleh ganti kewarganegaraan ini. oleh-Pikiran Rakyat Online












Share this article :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
.
 KUDUK MEDIA KKC : Informasi komuniti bawean
© 2010 - 2015. Kuduk-Kuduk Channels - Hak Cipta Terpelihara
KHABAR ORANG BAWEAN
Hantar Maklumat [ keluar ]