bule anakna oreng phebien . SILATURRAHIM MENJANA UMMAH - Kuduk-Kuduk Channels
Home » » SILATURRAHIM MENJANA UMMAH

SILATURRAHIM MENJANA UMMAH

Written By Unknown on Jumaat, 27 Disember 2013 | 9:13 PG


SILATURRAHIM MENJANA UMMAH



Assalamualaikum....
Salam sejahtera kepada semua warga Bawean di Malaysia.

Alhamdulillah puji syukur kehadirat Allah S.W.T dimana kami semua Anak Oreng Pebien sedang berusaha keras untuk penyatuan warga Bawean di Malaysia ini.

Kepimpinan yang di terajui oleh saudara kita Abang Azroy di bawah panji AOP telah beberapa kali ikut serta dalam organisasi yang di bawa oleh PBM dari beberapa tahun sebelum ini.

Dengan usaha keras yang di buat selama ini dari anak2 kita di AOP telah banyak memberi manfaat kepada seluruh warga Bawean di Malaysia dengan mengadakan segala progrem2 yg dianjurkan oleh PBM selama ini.





Bertungkus lumus dan bermacam2 perjumpaan yang di buat oleh AOP demi untuk penyatuan masyarakat Bawean di Malaysia lain tak bukan untuk kebersamaan seperti masyarakat lainnya di Malaysia.

Dengan ini, Alhamdulillah kami di AOP bersama2 PBM akan sekali lagi mengadakan perjumpaan khusus masyarakat Bawean di Malaysia yang bertempat di Stadium Taman Tasik Titiwangsa yang bertemakan SILATUARRAHIM MEMAJUKAN UMMAH.



Kepada warga Bawean di Malaysia yang merasa anda orang Bawean atau anda berketurunan orang Bawean, marilah kita sama2 menghadirkan diri dalam progrem ini.

Tiada sebarang bayaran dikenakan kepada sesiapa yang hadir dalam progrem itu nanti cuma kami berharap supaya anda berpakaian sopan dan menutup aurat semasa berada di majlis itu nanti kerana majlis kali ini berunsurkan islamik.



Jangan risau mengenai makanan, pihak kami juga telah menyediakan gerai-gerai makanan untuk keperluan anda dengan hanya membayar apa yang anda mahu.

Kerukunan dalam bermasyarakat ini bagus kita satukan supaya pihak lain tidak memandang rendah kepada kaum kita ini dan ianya juga akan membawa kita menjadi sebuah bangsa yang rukun di mata masyarakat Malaysia.

Semoga dengan kehadiran anda nanti akan menambahkan kemeriahan pada acara itu. 



Bersatulah bangsaKU...
Tunjukkan diri anda sebagai bangsa Bawean jangan malu dengan kaummu kerana setiap kaum di Malaysia adalah sama.-Info Media AOP








Share this article :

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
.
 KUDUK MEDIA KKC : Informasi komuniti bawean
© 2010 - 2015. Kuduk-Kuduk Channels - Hak Cipta Terpelihara
KHABAR ORANG BAWEAN
Hantar Maklumat [ keluar ]