bule anakna oreng phebien . KERUKUNAN DALAM HIDUP BERMASYARAKAT - Kuduk-Kuduk Channels
Home » » KERUKUNAN DALAM HIDUP BERMASYARAKAT

KERUKUNAN DALAM HIDUP BERMASYARAKAT

Written By Unknown on Isnin, 7 Januari 2013 | 1:21 PG

kerukunan dalam bermasyarakat



  
Ditulis oleh : hefny amany
Media : Kuduk-Kuduk Channels
Bertarikh : 06.01.2013



Assalamualaikum dan selamat pagi....!!!
salam sejahtera dan salam seislam dan sebangsa....!!
Pengatahuan kepada pemuda Kuduk-Kuduk Channels jangan lupe petang ini 06.01.2013 hari ahad ada persahabatan bolasepak di padang Wira Damai pada jam 4.00 petang waktu Malaysia, dengan pemuda wira damai. Diharap anda semua dapat turun pada petang ini agar segala percaturan dapat kami selesaikan dengan rapi." Pastikan sebelum main bola kita pergi main kompang dulu yer," kompang kami dapat undangan untuk bermain di kg Bendahara, Selayang.\



Jadi untuk merealisasikan semua ini perlu kejituan dari pemuda semua agar ianya berjalan dengan lancarnya untuk masyarakat kami di malaysia. Keseimbangan dari pemuda sebagai pemangkin masa depan kepada sebuah masyarakat perlu di utuhkan supaya persatuan ini dengan kekompakan dapat kami bawa ke hadapan.



Kepada sahabat yang masih di rumah atau di tempat kerja segeralah mengemas diri untuk turun ke Gombak agar ianyanya tidak terlambat. Segala kegiatan di dalam masyarakat memerlukan juga golongan orang yang lebih tua, kerana yang tua sebagai petunjuk jalan yang lurus kehadapan."baru masyarakat tidak kucar kacir,"



Satu lagi sebagai sebuah masyarakat, segala kegiatan perlu di kekalkan untuk penyambung kegenerasi yang akan datang agar jenerasi akan datang ini mendapat oleh-oleh dari orang tuanya dan masyarakatnya. Jika tiada segala kegiatan di dalam masyarakat, apalah akan jadi jika ada sesuatu yang memerlukan kegiatan tidak dapat diperlukan.Sebagai manusia memerlukan keseimbangan dalam setiap hidup bermasyakat agar ianya tidak di perkotak katik olah orang lain dan sering di hambur sebagai bangsa yang tidak rukun. "justru, masyarakat Kuduk-Kuduk perlu bersatu demi kesejahteraan masyarakat yang akan datang dan bukan itu sahaja bahkan demi kita yang tinggal di malaysia ini."


Di mana sebagai bangsa Melayu Bawean yang seri di puji oleh orang lain sebagai bangsa yang rajin," itu pada dahulunya". Justru untuk pengorbanan ini kita kekalkan sampai sekarang, kita perlu menempuh onak duri dengan penuh kesabaran agar ianya dapat di selesaikan di dalam hidup bermasayarakat pada zaman sekarang ini. Pemuda bangkitlah bangun dan buanglah selimut anda dari tidurmu jika ingin menjadi tunjang masa hadapan dalam sesebuah masyarakat.Berfikirlah, masyarakat anda hanya diteduhkan oleh anda sahaja hanya yang berfikiran terbuka demi kebahagiaan dan kerukunan boleh ianya berlaku. Insyaallah...
-kkc


























Share this article :

1 ulasan:

  1. kesopanan dan kesusilaan, Pemuda perlu merangkumi idestasi ini untuk menjadi pemangkin akan datang

    BalasPadam

 
.
 KUDUK MEDIA KKC : Informasi komuniti bawean
© 2010 - 2015. Kuduk-Kuduk Channels - Hak Cipta Terpelihara
KHABAR ORANG BAWEAN
Hantar Maklumat [ keluar ]